Unity Oyundan Çıkarken Verileri Kayıt Etme

Unity 20 Haziran 2025 0 Yorum 1 dakika 21 Gösterim
Unity Oyundan Çıkarken Verileri Kayıt Etme

Oyun kodlarken oyuncunun puanlarını kayıt altına alarak, tekrar oyunu çalıştırdığında bu puanları oyuncuya yansıtabilirsiniz. Bu işlem oldukça basittir.İlk olarak puanları sürekli kayıt altına alıp güncellemesi için update() kısmına kodu ekliyoruz.

PlayerPrefs.SetFloat("Zaman",ZamanDegeri);
//ZamanDegeri isimli değişkenin içerisindeki float verisini Zaman isminde Pref olarak kayıt eder.

PlayerPrefs.SetInt("Zaman",ZamanDegeri);
//ZamanDegeri isimli değişkenin içerisindeki Int verisini Zaman isminde Pref olarak kayıt eder.

PlayerPrefs.SetInt("Cumle",Kayitedilecekcumle);
//Kayitedilecekcumleisimli değişkenin içerisindeki String verisini Cumleisminde Pref olarak kayıt eder.

Bu üç veri türünü kayıt altına alabilirsiniz. Şimdi ise oyuncu oyuna başladığında bir şartlama ile yeni oyuncuysa belirlediğimiz değerlerin, oyuna daha sonra girmiş oyuncuysa elde ettiği değerlerin gözükmesi için kodlarımızı start() alanına ekleyelim.

if (PlayerPrefs.HasKey("Zaman")) 
{
Zaman = PlayerPrefs.GetFloat("Zaman");
}
else
{
Zaman= 15f;
}

Zaman isminde bir Pref varsa onu Zaman değişkenine atadık. Eğer Zaman isimli bir Pref yoksa sabit olarak zaman değerimizi 15f olarak girdik. Oldukça basit ve anlaşılır.

Yazar Hakkında

Kazım Uslu

Css, html5, c#, php, mysql konusunda bilgili, 15 yıldır internet ile çalışan, oyun oynamayı seven biriyim. Kişisel kütüphanemde bu konular hakkında içerikler bulabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarımdan bana ulaşabilirsiniz.

Sitemizde yer alan oyun görselleri, oyunu üreten firmaya aittir. Görseller, tanıtım ve bilgilendirme amacıyla yazıya eklenmiştir. Hak ihlali olduğunu düşünüyorsanız lütfen iletişim sayfamız üzerinden iletişime geçiniz.

Unity kategorisinden Yazılar

Yorum Yapılmamış

Bu yazıya henüz bir yorum yapılmamış, hemen bir tane yapmak ister misin ?

Yorum Yapın

TosaComTR Misafir olarak Yorum yapabilirsiniz.